Obeziteyle Mücadelede 20 Altın Kural

İnsan sağlığını ve hayat kalitesini büyük ölçüde etkileyen fazla kilolardan kurtulmanın yolları.


Çağımızın en büyük sorunlarından biri olan obezite dünyada her 10 insandan 3’ünde görülen bir rahatsızlıktır. Obezitenin yaygınlaşmasında birçok faktör etkin bir rol oynayabilir. Bunların başında beslenme alışkanlıkları ve yetersiz egzersiz olsa da bu durumları tetikleyen altta yatan birçok neden olabilir. Önemli olan alta yatan nedenlerin üzerine gitmek ve sorunların çözümüne bir yerlerden başlamak. Şimdi sizlere obeziteyle mücadelede 20 altın kuraldan bahsedeceğiz.


1- Kendinizle Barışık Olun

Obezite ile mücadele ediyor olabilirsiniz. Her insanın hayatında her gün mücadele etmek zorunda olduğu sorunlar vardır. Sizinki belki biraz daha can sıkıcı olabilir. Bu durumda endişelenip kendinizi yıpratmanıza gerek yok. Ancak kendinizi tamamen bırakmanız da kabul edilemez. Bu nedenle kendinizle barışmak ve daha sağlıklı bir hayat geçirmek için bir yerlerden başlamanız gerektiğinin farkına varın.


Kendinizle barışık olun.

2- Kendinize Odaklanın 

Bu zamana kadar yanlış tercihler yapmış olabilirsiniz ve başınıza istemediğiniz durumlar gelmiş olabilir, geçmişi değiştiremezsiniz ancak gelecek hala sizin elinizde. Geleceğinizi kontrol altına alın ve kendinize güvenin. Hayatınızı nasıl geçirmek istediğinizi düşünün ve kendinizi buna hazırlayın. Eğer nerede ve ne durumda olduğunuzu fark ederseniz harekete geçmeniz daha kolay olacaktır.


Kendinize odaklanın

3- Farkındalığınızı Kullanın

Elbette bir de her şeyin farkında olan ve artık çabalamaktan vazgeçmiş bir grup vardır. Bu farkında olan grup için her şey daha zor olabilir. Yapması gerektiği şeyleri bilip ama bunları yapmamak ve kendini bırakmak bu gruptakilerin özellikleridir. Eğer bu grupta yer alıyorsanız hayatınızı gözden geçirin ve doğru bildiğiniz ama yapmadığınız şeyleri bir düşünün.


Farkındalığınızı kullanın.

4- Hedefinizi Belirleyin

Hedefiniz yürüyeceğiniz bu yolda size güç verecek en önemli şeylerden biridir. Ona sadık kalın. Kendinize bir rol model belirleyin. Sizin gibi hikayelere sahip olan insanlardan ilham alın ve hedefinizi gerçekleştirmek için asla durmayın.


Hedefinizi belirleyin.

5- Her Türlü Desteğe “EVET“ Deyin

Obezite ile mücadele eden insanların çoğunda altta sinsice yatan ve onları yemek yemeye iten bir problem mevcuttur. Bu sorunlardan kurtulabilmek ve bazı şeyleri kabul etmek için psikolojik olarak destek alın. Unutmayın her şey sizin suçunuz değildir!


Diyetisyen desteği alın.

6- Dost mu Düşman mı?

Bu yolda ilerlerken dostunuzu ve düşmanınızı belirleyin. Kendini dost olarak göstermiş allı pullu şekerlemelerden çikolatalardan, hamur işlerinden uzak durun. Şekerli meşrubatlar, şerbetli tatlılar hepsi sizin düşmanınızdır.


Şekerlemelerden uzak durun.

7- Kötü Arkadaşlardan Kurtulun

Sizce de kötü arkadaşlıklara bir son vermenizin zamanı gelmedi mi? Dolabınızı ve kilerinizi açarak zararlı olan her ne varsa atın ve asla bir daha yüzlerine bakmayın. Onlar sizi sırtınızdan bıçaklayan düşmanlar gibidir. Aklınızı çelmelerine izin vermeyin.


8- Tek Hobiniz Yemek Olmasın

Hayatta elbette ki mutluluk ulaşılması gereken tek duygu değildir. Ancak mutlu bir hayata sahip olmak için çabalayın ve kendinizi dinç tutun. Bunun için yeni bir hobi edinin. Fotoğrafçılık yapın, resim yapın veya ahşap oyun. Bu aktiviteler kafanızı dağıtmanıza yardımcı olacak ve algılarınızı geliştirecektir.

9- Sürecin farkında olun

Adım atacağınız yol, zorluklarla dolu olacaktır. Bunun farkına varın ve asla pes etmeyin. Çevrenizdekilerin sizi etkilemesine asla izin vermeyin. Bu yolda doğru bildiğiniz şeylerin üzerine gidin.

10- Diyet Yapın

Bir diyetisyene başvurun. Diyet listesine kendinizi hazır hissettiğinizde başlayın. Unutmayın kaçamak yaparak çevrenizdekileri değil kendinizi kandırmış olursunuz.


Diyet yapın.

11- İradenizi Koruyun

Diyetisyene gittiniz ve bir diyet listesi aldınız. Ancak listeye uymakta zorlanıyorsunuz. Endişelenmeyin ve bunun doğal olduğunu bilin. İradenizi koruyun ve listenize sevgi besleyin, ondan nefret etmeyin. Nefret etmeniz gereken yiyecekler bunlar değil.

12- Harekete Geçin!

Harekete geçmek sadece fiziksel olarak değil aynı zamanda zihinsel olarak da harekete geçmeniz gerektiğini bilin. Her şey zihninizde başlar ve biter. Aktif bir zihin ile neler başarabileceğinizi unutmayın.

13- Fiziksel Aktivite

Diyetisyene gittiniz, psikolojik olarak destek aldınız bunlar başlangıç için olumludur. Ancak yeterli değildir. Fiziksel olarak harekete geçmeniz gerekir. Bir spor salonuna yazılın ve uzman bir eğitmen ile çalışmalara başlayın. İlk başlarda zor olacaktır ancak zaman geçtikçe farkı görünce şaşıracaksınız.


Fiziksel aktivite yapın.

14- Telefondan Kurtulun

Kendinizi telefona veya bilgisayar oyunlarına bağımlı mı hissediyorsunuz? Kararınızı verin ve kullanımınıza sınır koyun. Bu aletlerin başında geçireceğiniz zaman ile neler yapabileceğinizi ve neler öğrenebileceğinizi bir düşünün.

15- Sosyal Medyadaki Tuzak

Günümüzde sosyal medya çoğu insanın kendini olduğundan farklı gösterdiği bir mecradır. Çoğu fotoğraf bir perspektif tuzağı ve gerçek olmayan yanılsamalar içerir. Buraya dikkat! Bunu bilin ve kendinize küsmeyin. 

16- Yeni Kıyafetler

Eski kıyafetlerinizden kurtulun. Tüm süreci güzel bir şekilde yönetiyorsunuz ve çabalarınızın karşılığını aldınız. O zaman alışveriş zamanı… Vitrinde sürekli olarak gördüğünüz o kıyafeti alma vakti geldi.

17- Birlik Olun

Sizin gibi bu yolda yürüyen insanlarla tanışın ve birbirinize bu yolda omuz verin. Sizin gibi birçok insanın sağlıklı bir yaşam için çabaladığını göz önünde bulundurun.

18- Sorumluluklarınız Nelerdir?

Sorumluluklarınızın farkında olun. Unutmayın sadece kendinize karşı sorumlu değilsiniz. Eşinize, çocuğunuza, anne babanıza ve arkadaşlarınıza karşı sorumluluklarınızı yerine getirin ve onları kendinizden mahrum bırakmayın. 

19- Asla Rehavete Kapılmayın

Bu süreç sizin için çok iyi işliyor olabilir. Zayıfladığınızın farkına varıyorsunuz ve içinizi bir mutluluk kapladı. Ancak dikkat etmeniz gereken bir husus var ki o da rehavete kapılmamanızdır. Çoğu insan bu süreçte rehavete kapılarak işi kotardığını düşünür ve diyetini bozar veya küçük kaçamaklar yapar. İpin ucu kaçtığında ise süreç tekrar başa döner. Bu durum hem zaman kaybına hem de sağlığın bozulmasına neden olur.

20- Kendinizi Sevin

Her ne olursa olsun kendinizi sevin ve sağlığınız için çabalayın. Şunu bilmelisiniz ki sizden bir tane daha yoktur. Bir birey olarak tüm özgürlüğünüzü elinize alın ve yepyeni bir hayata merhaba deyin!


Kendinizi sevin.

Diyetisyen Hizmetine mi İhtiyacın Var?

İlan aç, 4 teklif al, dilediğini seç ve en uygun fiyata hizmet al.

HEMEN ÜCRETSİZ TEKLİF AL

Diyetisyen Hizmeti mi Veriyorsunuz?

Hizmet verenlerimizin arasına katılarak yeni iş fırsatları yakalayın.

HİZMET VER
;